7 månader

3 månader tog det för att gå vidare, att säga nu kan jag låta mina ögon möta någon annans på en bar. 
Innan jag slutade gråta när jag tänkte på oss, när jag kunde sova utan att tänka på honom eller forfarande ställa fram två tallkrikar till middagen. 3 månader.
 
Nu är det 7 månader och så lång tid tog det innan jag kan säga rakt ut att nej, vi har gjort slut, han har flyttat hem, nej han kommer inte tillbaka och nej det kommer inte bli vi. Nej, jag kommer inte flytta eller åka ner dit. Nej, jag vill faktiskt inte att han ens kommer tillbaka, jag vill inte det längre.
 
7 månader tog det innan jag började föreställa mig framtiden annorlunda, utan honom och hoppet har övergått till att inte ens vilja finnas där längre. 
 
3 månader fas ett. 7 månader fas 2. Jag tror inte det kommer fler faser, nu är det nog över på riktigt.
 
Vi inledde resan till låten och den passar passande nog ännu mer in hur det är just nu. 
Now're just just somebody that I used to know. 
 
Fast fortfarande knyter det sig lite i magen när jag hör vår låt. Det kanske får bli fas tre. 
 
7 månader har gått och jag är inte samma längre, kommer aldrig bli heller. Tittar på korten från när du var här och från hur det är nu, är det samma person? Jag känner känslan i mig hur jag mådde på det första kortet, jag fattade nog inte hur dåligt det faktiskt va, sedan tittar jag på det nya. En snygg, stolt tjej påväg ut i livet och nya äventyr. Utan honom, utan dig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0