När det är rätt så är det lätt?

Hörde jag någongång och det har förföljt mig. Han sa häromdagen att "när det är rätt så är det rätt". Närmare än så kan man knappt komma. Men det är inte lätt. Inte sådär lätt som jag vill att det ska vara (hallå hallå, jag, mig, jag Elsa, se mig). Han är hemma för att vända, jobba, tjäna pengar. I januari åker jag och han hinner åka innan jag kommer hem. Börjar läskigt likt det andra förhållandet jag har skrivit och ältat. Fyra månader ifrån varandra. Inte varit med varandra tillräckligt länge för att kunna ge varandra löften, men har varit tillräckligt länge för att kunna såra och missförstå varandra rejält. 
 
Något som är säkert är att jag ska inte göra alla misstag igen. Jag ska ta typ tusen steg tillbaka. Jag ska ha kontrollen, allt för att inte bli sårad. I januari får jag åka och det känns viktigare än allt just nu typ. 
 
Mindfullness, bästa tipset mot ångest. Och djup andning. Det är fysiskt omöjligt att ha ångest när man djup andas. Men mindufullness, här och nu. Här och nu är det bra, när jag får träffa honom och alla andra dagar är mitt liv som det brukar vilket är väldigt bra också för tillfället. Gårdagen, morgondagen och nästa vecka spelar ingen roll. Absolut ingenting. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0